dilluns, 30 de maig del 2011

"El nou govern de Girona serà dèbil", entrevista a Joan Olòriz, 29 de maig


Entrevista de Jordi Nadal - Publicada a El Punt, diumenge, 29 de maig, pàg. 8
(Llegir entrevista a l'edició impressa)


El cap de llista d'ICV-EUiA en les eleccions de Girona viu, segons admet, un dol.  El d'haver de deixar projectes que l'engrescaven, i l'acció de govern, després de vuit anys al govern.  


Joan Olòriz no pot negar que és mestre. Quan parla s’expressa amb claredat i
èmfasi, com si estigués explicant als seus alumnes algun concepte enrevessat. De la derrota electoral en treu el suport que ha trobat al carrer, i parla amb emoció de la rebuda que li van oferir els seus alumnes l’endemà de les eleccions quan, en entrar a classe, es van aixecar i el van aplaudir.


Han passat sis dies des de les eleccions. Quina valoració en fa?
Hem pogut veure un canvi de tendència que no s’havia donat des de les primeres municipals, i és que els sectors conservadors tenen majoria. Veurem si es consolida o no. Des d’ICV-EUiA hem resistit i no hem perdut gaire suport, però resistir no és vèncer. 


La caiguda de les esquerres, l’atribueix a circumstàncies locals o de caire nacional?
Les pròximes setmanes podré fer una anàlisi més acurada, però d’entrada diria que un factor pot ser la campanya que hem fet els tres partits que estàvem al govern. Només jo he defensat la feina feta. Si el principal partit, el PSC, només parla de renovació i ignora els darrers vuit anys i ERC fa una
campanya extremadament dura respecte al govern en què ha participat... això no pot fer cap bé.


Cal una renovació de les esquerres a Girona?
Sí, ens l’hem de repensar. Cadascú a casa seva, però donant-nos la mà. D’entrada, el sobiranisme ha de deixar de ser motiu de confrontació entre nosaltres, i hem de repensar els models. Tinc moltes ganes de treballar i col·laborar amb la CUP. I també amb ERC, malgrat que no siguin al ple. I hem de deixar que el PSC faci el seu procés, que és encetar una nova etapa. Si
ho fan així, fantàstic, i si no haurem de construir sense ells.


El dia de les eleccions, vistos els resultats, va dir que donava per tancada la seva etapa política.
Potser no ho vaig explicar prou bé.Parlava de la meva etapa de govern. La meva etapa política mai l’he decidida de manera subjectiva, sinó que m’he presentat per acord dels meus companys. El que vaig dir és que no estaré en pactes de govern i quedaré a una segona línia, fent oposició a l’Ajuntament.


Com va anar la trobada que va tenir amb Carles Puigdemont?
Em va proposar entrar en el govern, però no ho podia acceptar. Ell hi va insistir, i crec que era una insistència honesta, però ja li vaig dir que pensava que no podia trair el missatge que m’han donat els ciutadans, i que és fer un pas enrere, reflexionar i treballar per refer de nou el projecte d’esquerres.


El govern en minoria de CiU serà massa dèbil per afrontar els grans temes de ciutat i les necessitats que la crisi genera?
És dèbil. Aquest és el missatge que vaig transmetre a en Carles. La ciutat té 100.000 habitants, és capital de comarca i demarcació, i els que fa temps que governem sabem les moltes hores que s’hi ha de dedicar. Deu regidors i molts no a temps complet, serà complicat.


Quina actitud tindrà ICV-EUiA cap al nou govern?
Hi haurà respecte i col·laboració en temes de ciutat i també confrontació educada. El que no faré és posar pals a les rodes per posarlos. No complicar-ho perquè sí. La meva voluntat no és fer-los la vida impossible, perquè fer-ho
és perjudicar la ciutat. 











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada