dissabte, 16 de febrer del 2013

La Generalitat, desmantella les seves estructures d’estat i escarneixen als que hi treballen

Font: elpuntavui.com
Uns dies de grip, agreujades amb sinusitis, enfebrat i emboirinat pels medicaments no m’han permès desconnectar de l’actualitat. Corrupcions i hipocresies entren pels mitjans de comunicació ni que vagis a mig gas. La facilitat de connectar-te virtualment fa de les malalties un espai que no permet desconnectar. A més per la meva professió, no poder anar a treballar em comporta un complex de culpabilitat, deixar els alumnes amb la lliçó a mitges i als meus companys que van atabalats amb l’obligació de substituir-me. Per això he estirat més el braç que la màniga, com m’ha dit la metgessa de capçalera, i el que podien haver estat dos dies al llit, s’han convertit en més i pitjor.

La meva metgessa em comentava que en aquest darrer mes, molts mestres han arribat amb quadres més complicats per no anar al metge i demanar la baixa, resultats una situació de baixa més llarga.

L’inefable consellera i el seu govern, s’ha dedicat a complicar i endurir les condicions i sobretot burocratitzar-les. Ja no si val comunicar-les al teu lloc de treball i enviar per fax la baixa, has de portar presencialment la baixa als serveis de la Generalitat i el mateix per a l’alta. Resulta que el teu centre de treball no és el lloc adequat i si no tens ningú que et pugui donar un cop de mà, has d’anar enfebrat a fer cua, agafar el numero i entregar els documents a la seu central.

Què hi ha darrera? Alguns diran que lluitar contra la picaresca, és a dir el que uns pocs no puguin aprofitar-se. I per això tots som sospitosos. Resultat, si volen estalviar baixes en tenen de més llargues i com que no posen substitut carreguen al professorat no sols amb més feina sinó, cansats, amb una major situació de risc.

Ens treuran un altre cop una paga, ens faran treballar més hores i en pitjors condicions i per a més escarni aniran dient que calen estructures d’estat quan desmantellen les que tenen i escarneixen els que hi treballen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada