Ahir vaig anar al migdia a una reunió amb responsables d'Adif i els portaveus de l’Ajuntament.
Ambient fred i distant. S’explica que es compliran els acords de la primera fase que no se n'aniran fins a finals del 2013 - principis del 2014, quan les obres d’arranjament de la llosa estiguin
acabades.
Sols es comprometen a allò que tenen pressupostat, és a dir, el 2013 tindran acabada l’estació
provisional del TAV, que ho podrà ser també dels autobusos i que anirà unida a la estació
actual per un tub exterior (“finger”). Aquesta connexió interior es menjarà sis andanes de
l’estació d’autobusos.
En quan a traslladar aquesta estació a un espai definitiu (al costat de l’antiga estació d’Olot) es
parla d’un protocol-conveni a signar per l’Ajuntament i Adif per a demanar pressupost que avui
no tenim. Ni tan sols n’hi ha per al projecte.
Amb sort el 2014, si es troba la partida, es podria començar a construir un pas subterrani que
permetrà eliminar el passadís exterior (“finger”) que, d'entrada, connectarà l'estació del tren
convencional -la de tota la vida- amb la provisional per a l'alta velocitat, que, com deia, es
trobarà damunt la llosa del parc Central. Aquest túnel soterrat, exclusiu per als passatgers, farà
uns 80 metres i permetrà recuperar també les sis andanes per a autobusos que ara es perden.
També l’estació provisional que acabaran l’abril, podria passar a mans de l’Ajuntament per als
usos que considerés adient.
Per al novembre tindrem el projecte de la plaça d’Europa i per al gener el de l'urbanització de la
llosa. Aquest darrer pot servir de base d’un procés participatiu.
A la meva pregunta sobre compensacions a veïns i comerciants afectats per les obres
surten per la tangent, tot dient que hi ha una via per les indemnitzacions, quan els repeteixo
que parlo de compensacions, es remeteixen a l’Ajuntament i entrem en un “bucle”.
Cordialitat en les formes però decebedor en el fons. Veurem si el dia 6 a l’Audiència anem més
enllà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada