dimecres, 1 d’agost del 2012

Un article insòlit de Fdez Ordóñez del 2003, deixa clara la hipocresia d’aquest personatge i del govern que el va recolzar...

Font: elconfindencial.com

Aquest insòlit article publicat al País l’11 de setembre escrit per Fdez Ordóñez, deixar clar l’origen i els responsables de la bombolla immobiliària a l’estat espanyol i la política d’enriquiment fàcil i a curt termini de Rato quan era ministre d’Economia d’Aznar (1996-2004).

Us transcric un fragment prou aclaridor:

“El legado de Rato es el de unos buenos resultados en el corto y problemas en el medio plazo. En el corto plazo, su política de estos años no le ha valido para ser el sucesor, pero le ha servido a Aznar para salir airoso de La Moncloa. Esta obsesión por los resultados a corto plazo también le dará una ventaja a Rajoy frente a Zapatero, y quien gane se encontrará con una primera parte de la legislatura en la que esa expansión de la demanda interna continuará e incluso se verá favorecida por la recuperación internacional. Cuando vemos el crédito hipotecario crecer al 22% y sabemos que la inyección de fondos europeos seguirá hasta el 2006, el diferencial de crecimiento, debido a la demanda interna y concentrado en la construcción, puede mantenerse algún tiempo. El problema es lo que sucederá cuando la droga de la demanda interna se agote. Entonces aflorará la parte negativa del legado de Rato. Aparecerán los efectos negativos sobre la demanda derivados de la acumulación del endeudamiento de las familias y del endeudamiento de las empresas públicas que hoy oculta el Gobierno. Por otra parte, al no haber mejorado nuestra productividad durante estos años, no podremos compensar esa futura reducción de la demanda interna con una mayor aportación del sector exterior.”

Aquest, allà i ací, ens deixaren una herència maleïda, la del totxo i el sobreendeutament. Després, Rato de nou ens deixaria una altra herència després de passar per el FMI (2004-2007), la de Bankia.

El que m’indigna més de l’autor d’aquest fragment que he citat, és que després no fou coherent amb la seva denuncia i quan ocupà els llocs de Secretari d’Estat d’Economia i governador del Banc d’Espanya (2004-2012), va fer tot el contrari. És a dir, ell i el govern Zapatero no van fer res, van continuar deixant fer i no pocs d’ells aprofitant-se, ni tan sols després de l’esclat de la bombolla amb la crisi arribada dels Estats Units.

És cert el que es diu al carrer: no és una crisi és una estafa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada