Fa gairebé 10 anys que a un ministre del PP i
ara president de la comunitat autònoma d’Astúries se li va acudir la proposta
de soterrar el TAV i el convencional pel seu pas a Girona. Fins aleshores el
TAV havia de passar per una reserva de terrenys paral·lel a l’autopista, com succeeix
en bona part del traçat.
En aquell moment representava en solitari a
ICV i vaig quedar sol davant de l'eufòria dels altres 24 companys del consistori.
Els vaig retreure que la prioritat era la de modernitzar el tren
convencional i fer-lo d’amplada europea. Em semblava fora de lloc el
malbaratament de recursos públics que representava una inversió d’aquesta magnitud.
Quan vas a contracorrent no es difícil tapar
les teves raons sota la llufa de minoritari i utòpic, el ressò en els mitjans
va ser escàs. Gairebé tota l’opinió publicada era favorable a l'esdeveniment
malgrat s’anés retardant en el temps. Això va fer que se’ls hi furtes als
ciutadans un debat necessari i clau sobre la necessitat o no i les alternatives
al projecte.
Amb el projecte en marxa i l’obra començada el
moviment d’oposició ha estat important però insuficient per parar una obra ja
enllestida en tots els seus tràmits. Ha estat però important que entitats,
especialment de Sant Narcís, fessin un seguiment de l’obra i del seu impacte.
En la mesura del possible aquest ha estat també el paper del meu grup i jo
mateix en els darrers anys. La Ciutat però no ha despertat i el perill de que
el tren convencional no es modernitzi i es soterri és cada cop més evident.
El Fòrum ciutadà esdevé doncs una peça clau per
aconseguir una informació contrastada i un espai de debat imprescindible. Ara
bé: el fet que pot fer tot això possible és la participació.
Vine divendres a 2/4 de 8 a l’Auditori!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada