dijous, 26 de febrer del 2015

Saps com funciona una empresa?

No fa pas gaire un directiu que no empresari em feia aïradament aquesta pregunta -saps com funciona una empresa?- responent a una pregunta meva. Li demanava sobre la documentació que avalés determinades decisions força transcendentals en el tema del que parlàvem que afectava una administració publica.


Al meu parer, aquests darrers anys i possiblement força abans, no poques empreses que treballaven per a l’administració han fet de la manca de memòria una component clau de la relació, sovint equívoca, amb tècnics i polítics. Ara es demanen responsabilitats, a voltes, i no es gens fàcil trobar l’entrellat amb tanta manca de memòria i amb la conseqüent manca de documentació.

Tinc molt de respecte per l’empresa i els empresaris, soc conscient del seu paper en una economia de mercat i malgrat no simpatitzi amb el model  valoro la feina i el compromís vingui d’on vingui. M’allunyo i em confronto amb aquells que hipòcritament  s’allunyen de les regles de joc que diuen practicar, la lliure competència, l’optimització de recursos...i viuen  a redós de la complicitat i de l’amiguisme en les esferes del poder polític.

El personalisme en la política, la llarga presència de determinades persones en el poder, els cercles de devots i deutors al voltant del cap, ha creat un model d’empresa privada per concessió, mixta...o amb altres formes creatives, profundament opaca i gens procliu a donar explicacions gaire de res, més enllà de auditories estereotipades o informes que escombren cap a casa. Segur que hi ha excepcions, però lamentablement els hi costarà aixecar el cap al bell mig de tanta “omertà”, en uns moments en que l’exigència ciutadana creix de manera geomètrica


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada