dimarts, 3 de juliol del 2012

Dos visions diferents del govern de la ciutat. La de l’Alcalde i la nostra

Font: liquida.it

L'Allegoria ed Effetti del Buono e del Cattivo Governo son un conjunt de pintures al fresc d’Ambrogio Lorenzetti, conservats al Palazzo Pubblico de Siena i datats entre el 1338-1339.

Aquestes pintures havien d’inspirar al govern municipal, quatre escenes a la sala del consell, perquè les veiessin els regidors quan, reunits, s’havien de pronunciar amb el seu vot, pensant en el bé públic, no en el particular.

Des de que les vaig veure per primera vegada les he tingut presents i quan vaig prendre possessió del meu lloc de regidor hi vaig fer referència en la meva primera intervenció.

M’ha vingut al cap una altra vegada escoltant el discurs del primer any de mandat ahir a l’actual alcalde Carles Puigdemont i de nou també n’he fet referència avui en la presentació del nou número (el nou) de la nostre revista municipal, el “De debò” que publiquem ininterrompudament des del 2004.

El missatge de la nostra revista i el discurs de l’actual alcalde son dos visions, completament diferents, del govern de la ciutat. On ell hi veu canvi, nosaltres hi veiem retrocés; on ens diuen promoció de la ciutat, nosaltres hi veiem despeses innecessàries; on parlen de serveis socials, nosaltres hi veiem beneficència; on parlen d’emprenedoria, nosaltres hi veiem oblit a l’ocupació; on diuen neteja, hi veiem oblit al medi ambient... Dues visions del govern, on ells diuen bon govern, nosaltres el veiem captiu, als interessos creats, a la Generalitat que fa i sobretot desfà...

1 comentari:

  1. A Llagostera també es donen les dues visions (amb total exactitud). Això és la política: diferents maneres d'afrontar els reptes o de no afrontar-los.

    ResponElimina