dilluns, 19 de novembre del 2012

Després del 25N, ens mantindrem fidels al doble compromís de la lluita social i nacional

Estic en una organització on hi ha independentistes i federalistes, ICV. La meva militància és la continuació de la que vaig tenir al PSUC i abans a les JJCC. En els programes i principis ideològics sempre hi havia dos eixos: el social i el nacional. El PSUC defensava en el terreny nacional el dret a l'autodeterminació i el reconeixement de Catalunya com a subjecte polític.

Doncs bé, ara és el moment històric en què el dret a decidir (autodeterminació) està més reivindicat i acceptat socialment. Però hi ha veus que diuen que he de prioritzar els drets socials o faig el joc a CiU, sincerament no ho crec.

Per què hem de prioritzar entre una cosa i l'altra quan sempre han format part de l’ADN de la l'esquerra catalana on he militat? Per què precisament ara que podem dir que nosaltres sempre hem estat a favor de l'autodeterminació no hem de defensar-la? Fer-ho impedeix lluitar per unes polítiques econòmiques i socials d'esquerres? Ningú amb un dit de front, si no és per sectarisme, per reacció visceral a una dreta catalana que tant de mal ha fet aquests dos anys, pot creure que s’ha d'escollir.

Jo no hi veig la necessitat. Al cap i a la fi el dret a l'autodeterminació estava pensat per aconseguir una Espanya plurinacional, era aquesta la via. La diferència és que ara no és possible des de la pròpia Espanya, és a dir, en aquests darrers trenta anys ha passat de difícil a impossible.

Per això, al meu parer, la separació de debats, ni té coherència històrica ni consistència argumental. Jo vaig ser a la manifestació de l'11S, he estat a totes les manifestacions en contra de les retallades i vaig fer vaga el 14N. I tan tranquil, sense contradiccions ni complexos.

Penso que com jo, una amplia majoria dels que compartim militància ICV i EUiA, vivim aquesta doble lluita com una sola i estic segur que els que ens votin el 25N poden estar convençuts que serem coherents amb aquest doble compromís.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada