dijous, 22 de novembre del 2012

Tere Borin, sis anys d’una absència plena de vida

Font: Txell Trias
Quan em pregunten per què fa tant de temps que continuo militant, i quin ha estat el meu secret per a continuar, quan no poques vegades m’han ofert canviar de jaqueta i anar a partits que en paraules dels proposants “tindrien més en compte la meva vàlua”, potser no saben, i per això no ho entenen, que la meva opció de fer política és fruit d’un compromís amb altres persones, a les que interrogo mentalment, doncs moltes ara no hi són, sobre un camí compartit.

De ben jovenet he tingut la sort de conèixer grans persones en el món de la política, sí! Malgrat molts no s’ho creguin és el lloc on he conegut una part important de les millors persones al llarg de la meva vida. Algunes en la direcció política, Gregori, Guti, Cipriano,… i molts d’altres. Però sobretot els que més dec, per coherència i compromís, són aquells que, calladament, militant, han estat imprescindibles.

Us parlaré de la Tere Borin, ahir va fer sis anys de la seva mort, als 57 anys, va viure massa pocs anys i quant va donar als altres! Ferma i sensible, generosa i acollidora, sensata i tossuda… Mai caminaves sol, perquè ella sempre hi era. D’aquest material es forgen les organitzacions que fan de l’esperança de molts, de la lluita d’alguns, el camí per a fer possible el benestar de la majoria.

Hi ha un fil conductor, un fil d’Ariadna que ens ajuda a caminar drets, amb el cap alt, davant de les adversitats, aprenent dels errors... Saber que no estem sols, que tenim persones en les que podem confiar, amistats que no es poden comprar amb diners, que són la sal de la terra, per això malgrat que amb la força de la violència, a voltes, ens han derrotat, mai, mai, ens han vençut. Teresa continues en el cor de molts, els que et recordem i vivim per fer possible els teus, els nostres somnis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada