dijous, 8 d’octubre del 2015

Escriure, escriure....



Amb més temps del que he pogut disposar en molts i molts anys, he decidit posar ordre en la munió de material escrit que el meu pas per l’Ajuntament de Girona m’ha deixat. No ho penso fer per fer, tinc al cap deixar en un llibre la visió dels esdeveniments claus de la ciutat des del 2000. Una visió subjectiva però veraç que contribueixi al que si atansi, per interès històric o pura xafarderia, a recordar i reconèixer quines forces centrífugues i centrípetes han estat presents darrera algunes decisions claus.


De llibretes i apunts, de folis i notes a peu de pàgina, a voltes escrits de presa  i corrent de tal forma que em costa desxifrar la meva lletra, han de contrastar-se amb document més objectivables. Al menys tres dies per setmana començaré a fer un buidatge de les actes del Plens, de fet en els dos dies que he anat a l’arxiu administratiu, he trobat un munt de records i de contrastos que completen el material personal.

La memòria fa passar males passades i en general en la política hi passa molta gent àgrafa. La meva experiència com a historiador i especialment en la recerca per a la meva tesi doctoral, m'he trobat sovint amb molta informació en un sentit, el poder establert, i molt escassa en altres àmbits. Fent bona la dita que si no escrius la història te la escriuen.

Em dono un any de termini, cal marcar fites i saber quan has d’acabar. Tinc en el cap què i com o vull fer, ara caldrà amb mètode i perseverança completar-ho. No és el primer llibre que faig, però si el que m’afecta més de pla, doncs seré objecte i subjecte, menor, però present, en tot el relat. No solament necessitaré de Clio, també de Talia per que la realitat supera a voltes la ficció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada