dimecres, 3 de febrer del 2016

De Madrid estant, els separadors són ells!


Aquest mes que porto al Congrés m'ha fet més independentista. Ha estat determinant la hipocresia dels que diuen que el Congrés representa a tots i, sense inmutar-se, exclouen als que no responen a l’estereotip dominant, empeltat d’un fort nacionalisme espanyol. Els separatistes, així ens anomenen, estem un grau per sota dels “comunistes” i “bolivarians” de Podemos. A aquests darrers els hi demanen que es rendeixin; a nosaltres, senzillament, que desapareguem!



La hipocresia dels que diuen estimar a Catalunya, als catalans, a tots, i, paradoxalment, en lloc de seduir-nos amb diàleg i propostes, ens empenyen fora. Molestem...aleshores, els que ens a acusen de separatistes esdevenen els principals separadors. Em podeu dir: què nassos esperava, que tinc prou experiència política i prou formació com historiador per preveure-ho...però des de Catalunya estant, tinc amics que em parlen de diàleg amb Espanya, de donar una nova oportunitat... que, fins i tot, m’havien fet esperar quelcom diferent. Digueu-me ingenu.

Ara, no m’espero res de bo  dels “tres partits constitucionalistes”, res de Rajoy i els seus cleptòmans, res del Ciudadanos que fins i tot es neguen a seure al nostre costat  -el separatisme s’encomana, o el que de veres no volen que se’ls encomani és la democràcia?- i que dir de “l’esperança blanca” del Sánchez, que ens exclou d’entrada de la primera ronda de converses? Quin govern vol i pot fer? Doncs, res de bó.

Els que han intentat sense massa convenciment un “pressing Esquerra” per a votar Sánchez no se’n adonen que ell i els seus barons no volen que els votem? Que de fet el que no volen es transformar Espanya, sinó adaptar-la a una nova etapa del sistema vigent . Ho lamento pels amics que lluiten a Espanya per una veritable democràcia, amb els que vaig compartir idees i objectius a Getafe el dimarts. Però avui el veritable camí cap a la república , passa per la independència de Catalunya. De Madrid, paradoxalment, es pot veure més clar que a Catalunya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada