divendres, 11 de març del 2016

Sense grans novetats al front de Madrid.


Malgrat la situació de confusió en la que viu el Madrid polític per les conseqüències de la investidura frustrada de Pedro Sánchez, el proper dimarts a la tarda tindrem el primer Ple ordinari del Congrés. Una sessió, que pot ser llarga, i començarà amb dos proposicions de PP i Ciudadanos “por la defensa de la Unidad de España”! No podia ser d’una altra manera, en aquesta cursa grotesca que porten en aquest tema, amb la complicitat del PSOE. Per cert, en altres punts, em tocarà intervenir des de la tribuna per primer cop.


Aquesta situació que es vol donar, de normalitat parlamentaria, contrasta amb l’actitud obstruccionista del govern en funcions, que intenta no donar explicacions de la seva activitat, perquè sense vergonya continuen aprovant decrets i gastant el pressupost, malgrat representar un parlament, el que el va escollir, que de fet avui ja no existeix. Ens desplacem per un camí desconegut i en aquest marc afloren les contradiccions d’un sistema que fa aigües per tot arreu.

Ja tinc entrades preguntes, proposicions no de llei, compareixences...en pràcticament totes les comissions parlamentàries de les que soc portaveu. Em queda encara alguna, com educació, presidida pel PP, que no ens em reunit mesa i portaveus, per a ordenar el futurs debats. Intento aprofitar al màxim els mitjans per a estudiar...si, de nou, m’he de fer un fart d’aprendre coses que em son imprescindibles per a fonamentar propostes i intervencions. Si el saber, diuen, que no ocupa lloc, os he de confessar que -serà per l’edat- em cal espai suplementari a la memòria.

Rebem un munt d’invitacions a conferències, jornades, presentacions, simpòsiums...etc. Algunes m’ha sabut greu no poder anar, la majoria no era necessari que hi anés. El fet que et convoquin  a reunions parlamentàries, sovint amb menys de 24 hores - tot i que diuen que en el futur millorarà-  fa que si et compromets a anar a algun lloc, puguis quedar malament per no poder fer-ho. Bé, fins ací, una breu explicació del que faig al front de Madrid.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada