Font: elpuntavui.cat |
La variant de Sant Daniel de Girona ha complert 20 anys en funcionament. Un aniversari que coincideix amb el projecte en execució per convertir l'autopista en la nova variant de circumval·lació de Girona. Paradoxalment aquesta darrera era l’alternativa que proposàvem alguns partits, pocs, i una bona part de les entitats civils, però que va topar amb la prepotència de l'aleshores alcalde, la indiferència dels seu partit a nivell local, català i espanyol i l'immobilisme del ministeri.
Era un 27 de març de l'any 1993 quan l'aleshores ministre socialista Josep Borrell i l'alcalde Joaquim Nadal presidien l'obertura d'una carretera que encara avui és el projecte més controvertit de la Girona de l'època democràtica. L'Estat va tirar pel dret, estalviant-se conflictes amb la concessionària de l’autopista i va acordar amb l’alcalde de la ciutat que es faria per la vall de Sant Daniel, amb un pressupost inicial de 3.800 milions de pessetes (22,8 milions d'euros), tot i que va acabar costant més de 10.000 milions de pessetes (60 milions d'euros), per a benefici de les constructores, els hi sona?
L'autopista AP-7 és realment la ronda de circumval·lació de Girona. I més enllà de la sortida Girona Oest, al sector de Domeny i Taialà, l'element clau serà la posada en marxa de l'enllaç entre l'N-II i l'autopista al sector de Fornells de la Selva. Aquest enllaç, portarà els conductors directament a la circumval·lació per l'AP-7 obviant el traçat per la vall de Sant Daniel, tot fa pensar que entrarà en funcionament durant el mes de juliol.
L'afectació a la vall de Sant Daniel va ser l'element clau dels grups opositors al projecte, érem molts els que pensàvem que allò no aniria bé, i així ha estat, una obra mal feta i que fins ara s’ha amagat per interessos particulars la veritable alternativa. Penso que ara caldria pensar a desmuntar la variant, per a restituir el dany causat.
Maleïdes majories absolutes!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada