dijous, 8 de maig del 2014

Resum de les Comissions informatives prèvies al Ple del 12 de maig. (i 2)



Continuem el resum que os vaig fer arribar en l’anterior post i que per la seva extensió he preferit separar-lo en dues parts. Espero que os continuï interesant.

COMISSIÓ DE COMPTES
. Aquesta comissió és d’obligada constitució per tal de revisar el pressupost liquidat de l’exercici anterior, en aquest cas del 2013. S’ha exhaurit el termini de consulta i reclamacions per part dels grups municipals i a partir de dijous, ambla publicació al BOP (Butlletí Oficial de la Província) s’obre el termini d’exposició pública per consultar la liquidació 2013 a tota la ciutadania. Hi haurà 15 dies per presentar reclamacions. Es preveu aprovar aquesta liquidació al Ple municipal de juliol per poder-la presentar a la Sindicatura de Comptes abans del 15 d’octubre, que és el termini màxim.



COMISSIÓ INFORMATIVA DE CIUTADANIA
No es porta cap tema a Ple però s’informa de diferents temes:
Àrea de Sostenibilitat
. S’han fet diferents proves de tracció als plàtans de la Devesa. Els resultats han sortit bé. Malgrat alguns d’ells tenen fongs, els del seu voltant estan bé.
. Diumenge 4 es va fer la cavalcada de Sant Antoni per tota la ciutat amb una participació de 200 cavalls.
. S’estan arreglant 4 rotondes coincidint amb Temps de Flors: Pont del Dimoni i Maristes (Fundació Drissa) , Parc Tecnològic(Moix) i Vila de Perpinyà (Brigades municipals). Les places Catalunya  i Maristes Vells s’arreglen amb flors, la resta no.
. S’han col·locat sonòmetres a 5 punts de la ciutat per tal d’actualitzar el Mapa de Sorolls (2005). De moment aquests aparells no funcionen.
. Per la Llei de racionalització del PP, els diferents tipus de consorcis han de dependre d’una administració. El Consorci Alba-Ter passarà a dependre administrativament de l’Ajuntament de Girona, que a partir d’ara passarà a anomenar-se Consorci del Ter. Això implica la modificació d’estatuts i que el conjunt de 58 ajuntaments i 5 Consells Comarcals d’aquest consorci ho ratifiquin en llurs plens. Es mantindrà la sèu de Manlleu però es tancarà la de Salt.
. La zona enjardinada per ADIF a Fontajau, com a restitució de les zones afectades pel TAV, fins ara ha estat mantinguda per les brigades de jardineria municipals. A partir d’aquesta setmana el manteniment anirà a càrrec de l’empresa UTE (Unió Temporal d’Empreses) “Brot serveis” (Fundació Oscobe i Punt Verd Girona).
. Es començaran a situar els contenidors de selectiva a Barri Vell. Després de més de 3 anys de l’inici de desplegament del contracte! Els contenidors són cubells, que no seran fixes sinó mòbils. Aquesta part de la ciutat no ha fet mai selectiva i es faran reunions per informar els veïns i veïnes. La periodicitat és diferent segons la fracció: Rebuig (diari), Orgànica (de dilluns a dissabte), Envasos (3 vegades per setmana), Paper (2 vegades per setmana) i Vidre (1 vegada per setmana). Es col·locaran entre 8-9 del vespre i es recolliran a les 12 de la nit. A més, als contenidors especials de paper i vidre per a restauradors i bars de la zona, s’afegiran contenidors d’orgànica.
. Des del Pla d’Adaptació al canvi climàtic s’han encarregat dos estudis. Tots dos a l’empresa “Sorelló”. “Restauració de la connectivitat fluvial per a peixos al sector d’aiguabarreig Ter-Onyar” i “Recuperar hàbitats i espècies aquàtiques d’interès a la Vall de Sant Daniel”. Es duran a terme actuacions proposades en els dos plans.
Àrea de Mobilitat
. Els 4 autobusos que es compren substituiran busos de més de 20 anys. Dos autobusos són mixtes (gas natural i dièsel) i els 2 microbusos són dièsel. Tindrem una flota del 99% de busos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Menys contaminació i menys sorollosos.

COMISSIÓ INFORMATIVA SERVEIS A LES PERSONES
. Avui s’ha fet el sorteig dels Casals del Programa de Vacances que han tingut més demanda que oferta. Aquest any hi ha hagut més demanda, possiblement per l’opció quinzenal.
. S’està treballant en les sancions a les entitats bancàries que no posen a disposició municipal (per a lloguer social), els pisos buits de la seva propietat (pis buit segons la Llei d’Habitatge és aquell que fa més de dos anys que no està habitat). Si bé alguns bancs i caixes han ofert pisos, la majoria estan ocupats o en mal estat. Però sobretot, no són els pisos buits localitzats per l’ajuntament (la majoria en barris cèntrics), sinó pisos en barris perifèrics que de cap manera han de substituir els pisos buits, sinó sumar-se al conjunt. Continuarem treballant en el seguiment d’aquesta Moció.
. A L’ajuntament s’hauran donat 300 beques de menjador, per complementar les beques del Consell Comarcal, per atendre infants de famílies en situació de pobresa.
. Ahir va començar el termini de preinscripció d’Escoles Bressol públiques. S’ofereixen 409 places en Escoles Bressol públiques (municipals i Generalitat) i 14 en Llars d’Infants privades (7 de 1 any i 7 de 2 anys). La concertació la van demanar més llars d’infants però incomplien la normativa del concert perquè no estaven al corrent de pagaments! La matrícula es farà directament a les escoles bressol perquè l’OME ha estat traslladada a un local molt petit i a més han deixat de fer les funcions d’Oficina Municipal d’Escolarització!!
. Pressupostos Participats. S’ha fet el retorn a totes les AAVV. Hi ha entre 92-98 projectes a tots els barris de la ciutat. Properament es donaran a conèixer tots els projectes 2014, encara que hi ha un gruix important de projectes 2013 encara per iniciar. A destacar que l’antiga OME situada a l’antiga Rosaleda serà la nova sèu de l’AAVV Güell-Devesa, així com un local per a gent gran. I l’antiga “Caseta de la Devesa” seran dependències de l’Agrupament Escolta Joan Ponç situat a l’església de Sant Salvador (al costat del CAP Güell).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada