dimecres, 13 de maig del 2015

Nacional, social i local. Un 24M multipolar.



Aquestes eleccions municipals, com mai que jo recordi, es veuen influiides per la situació política supralocal. I no em refereixo solament a l’eix sobiranista que te sentit i forma part també d’allò que ens és proper. La contaminació a tots nivells ens ve pel malestar per la corrupció i la percepció de que no hi ha un pam de net. D’ací la por, gairebé histèrica, que aquesta situació genera en la gran política, la que conviu amb els diners i te la paella pel mànec a la Generalitat de Catalunya i a l’Estat espanyol.


La fixació de la dreta catalana amb Ada Colau no te a veure amb el procés, amb l’ambigüitat que alguns li trobem en aquest tema, no ens enganyem, als que li preocupa més aquesta opció és als poderosos, als lobbys econòmics influents a la ciutat, que no s’han caracteritzat pel seu arrauxament independentista, ans al contrari.

Els de l’IBEX 35 i el "circulo" eqüestre es troben a les antípodes dels que creiem que Catalunya és una nació i te el dret a l’autodeterminació. Els hi preocupa el poder i la influència econòmica d’on treuen enormes beneficis.

Pot ser, em direu, que no soc pas un observador objectiu, teniu raó. No ho pretenc, però tampoc em deixo portar pel sectarisme i pel color del vidres de la opció política que tinc més propera. En definitiva parlo i escric com penso i estic sempre amatent a un millor parer.


I es en aquest sentit que crec que allò que és local s’enxarxa amb el que te contingut nacional no pas independentment de l’opció social i ideològica de cadascú. Les ambigüitats  dels darrer mesos on un govern de la generalitat profundament conservador es manté en el govern gràcies a una mobilització nacional profundament popular, genera profundes contradiccions i ens paralitza. Els propers mesos haurem de desfer aquesta contradicció i generar noves hegemonies o perillaran moltes coses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada