diumenge, 23 de juny del 2013

La línia 11 d’autobús de Girona i la mobilitat de la ciutat.



En un Ple de l’Ajuntament vaig polemitzar amablement amb el regidor de mobilitat Joan Alcalà. El tema de controvèrsia era què calia prioritzar en el Pla de mobilitat les diverses formes de mobilitat. Per què en una ciutat com la nostra, construïda al llarg dels segles, els carrers eren el fruit d’una llarga evolució històrica i els sistemes de mobilitat s’havien sobreposat, desapareixen uns sistemes, essent substituïts per altres i entrant en conflicte més d’un. Avui per avui és fer quadrar un cercle, voler que vianants, ciclistes, transport púbic i vehicles privats poguessin coexistir sense prioritzar els uns davant dels altres. El regidor responsable em contestava que ell pretenia fer-los compatibles tots. El resultat es evident, el que no pot ser no pot ser!


Algunes decisions darrerament posen en qüestió aquesta pretesa coexistència, si ens fixem en el sistema semafòric la prioritat es la circulació de vehicles i no els vianants, si ens fixem en la bicicleta veiem com circular amb aquestes al costat dels cotxes es una llei de la selva en que sempre guanyen els segons i desgraciadament alguns ciclistes opten per les voreres,  relegant als vianants i posant-los en perill.

El darrer exemple el trobem en el transport públic, el canvi de recorregut de la línia 11 d’autobús de Girona, que deixarà de parar al Barri Vell i passarà en canvi per Sant Francesc i la Gran Via. Per una banda, es veuran afectats els veïns del Barri vell, que fins ara tenien parades a la plaça del Vi, Cort Reial, Plaça Sant Feliu i carrer Jaume Pons i Martí i que ara hauran de caminar més per anar a buscar el autobús, especialment la gent gran, nombrosa al barri i amb un geriàtric important com Maria Gay.


Cal, al meu parer, tirar enrere aquesta decisió de la línia 11 i en el marc del Pla de mobilitat canviar el paradigma de l’actual model basar en prioritzar el vehicle privat. Vianants,  transport públic i ciclistes per aquest ordre han de ser la base de la nostra mobilitat, com passa a la gran majoria de les ciutats europees. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada