dimecres, 26 de juny del 2013

Rodalies a Girona, ja!



Ha estat una bona noticia  el restabliment de la col·laboració entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per a la prestació d’un servei públic de primera necessitat, com són les rodalies de Catalunya.

Per primera vegada en 25 anys es modificarà substancialment l’esquema de serveis en l’àmbit de serveis regionals, cosa que estimularà l’ús del transport públic a les àrees de Girona, Lleida i Camp de Tarragona. El traspàs de competències de Regionals i Rodalies sovint criticat pels que ara estan en el govern, farà possible un increment dels serveis a Catalunya tot i el lamentable context estatal de retallades sobre Renfe.

Tot i la manca d’inversions del Ministeri de Foment a les infraestructures i trens de rodalies i regionals, l’empresa pública Renfe és el principal operador interurbà de Catalunya en viatgers-quilòmetre. Diàriament posa en circulació més de 900 trens transportant més de 460.000 persones. Es tracta d’un servei públic bàsic, més utilitzat diàriament que serveis com la sanitat  que requereix un finançament estable.

La xarxa ferroviària catalana ofereix vies reservades per al transport públic que ressegueixen els principals nodes comarcals amb les capitals de província. Es cert que a Girona ens deixarem perdre els carrilets i a la resta de Catalunya els serveis radials dissenyat a finals dels vuitanta estan subtilitzats.


El  nou repte es avançar decididament per aquets camí, les rodalies, obligar a Renfe a complir el que s’ha pactat i redissenyar la xarxa futura que com estat ha de garantir un servei públic socialment clau i econòmicament imprescindible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada