Al llarg de
la vida vas acumulant idees i pensaments que son el resultat dels mestres i les
lectures que has assolint. No poques vegades entren en conflicte i es
mitjançant aquest conflicte que vas avançant. No suporto el sectarisme que va
per una via contrària, que es queda en la foto fixa i no evoluciona. Algunes
interpretacions ideològiques i religioses poden fer del sectarisme una arma que
destrueixi la llibertat i conculqui els drets humans.
Les
primaveres àrabs que començaren a Tunis significaren un alè de llibertat. Els
sectors més joves i educats varen prendre la iniciativa i vells dictadors varen
caure definitivament. Però totes les contradiccions que sovint les dictadures
deixant latents, al desaparèixer la repressió, tornen a aflorar.
A Tunis,
com a Egipte, el fonamentalisme religiós va prendre el relleu i usà tot el seu
aparell i la coherència d’un missatge senzill, arrelat en la conviccions
religioses més simples, per a guanyar les eleccions. En ambdós casos per poc,
però amb una diferència front els grups laics que li donava la hegemonia, la
seva unitat davant de la divisió dels adversaris.
Han tingut
que succeir assassinats de líders laics i d’esquerres a Tunis per que s’obri un
procés de revisió profunda d’un sistema que mal interpretat ve a dir que qui guanya
unes eleccions durant el temps del mandat pot fer el que vulgui sens comptar
amb ningú. No ens recorda també el que passa a Espanya darrerament?
A Egipte
van tornar a sortir al carrer, la joventut revolucionària, la que va omplir el Caire contra
Mubarak, però aquest cop contra un govern que, si bé estava escollit
democràticament, destruïa tota dissidència. L’obcecació del President Mursi de
no pactar, de negar-se a tot acord, va permetre que l’exèrcit justifiqués la
seva intervenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada