Em van
convidar dijous passat a l’institut de
Sils a fer una conferencia a alumnes, mares i pares, que culminava un projecte a
tercer d’ESO anomenat “Robespierre”, que lligava la revolució nord-americana i francesa
amb el drets humans avui. Un treball transversal, actiu, que ensenya a aprendre i fa
de l’alumne part activa de la seva educació.
Alumnes disfressats
de personatges d’aquestes revolucions explicaven dades referents a l’època i la
translació als actuals drets humans, tot un munt de Washingtons, Jeffersons,
Dantons, Robespierres i un nombre no pas petit de Maries Antonietes em varen
cridar l’atenció, també una Olímpia de Gouges i un Simón Bolívar...acabada l’actuació,
ompliren els saló d’actes de l’ajuntament on a les vuit en punt vaig començar
la conferència sota el títol “ De París a Sils”. Mitja hora de dissertació i
mitja més de preguntes i respostes. Un plaer.
Alguns alumnes
eren fills d’alumnes que fa anys havia tingut, encara no em ser acostumar! I bona part de les professores
i professors antic companys, més joves, també em costa d’acostumar-m’hi. Passen
els anys sense que te n’adonis. I a l’ensenyament, sempre ells tant joves,
encara et costa més.
Sempre he
pensat que en les escoles i instituts públics et trobes el millor d’una
societat que plena de nafres vol continuar prosperant, la història et permet
tenir referents, t’ajuda a la reflexió i afina els teus anàlisis. La reflexió és
imprescindible per a l’acció, per a que tingui sentit i sigui agent de canvi.
Reflexionar amb veu alta amb més d’un centenar de persones de totes les edats,
però on la joventut marcava un fil d’unió i d’esperança, et omple d’energia. Felicitats
a pares, mares alumnes i professorat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada