dilluns, 12 de març del 2012

El govern de la ciutat i una imatge


Aquest govern municipal ens té acostumats a períodes de silenci informatiu seguits de moments de propostes que cavalquen de manera compulsiva en uns pocs dies. Aquesta setmana ens ha premiat amb diferents noticies.
No es farà el Festival de Músiques religioses, res a dir, ho portaven al programa i ho compartim, però no diuen que es farà culturalment a l’estiu. Som al mes de març i deixen entreveure col·laboracions, Cap Roig, sense tenir de moment res concret. És a dir el que sabem segur és el que no fan, la resta fum.
Font: eltotdigital.com
Es treuen de la màniga dos parcel·les on diuen que hi pot anar IKEA, bé sembla una proposta. Ara bé, si ens hi fixem veiem que una part d’elles són en zona no urbanitzable. S’ha de modificar el Pla general i, encara més, ja vam aprovar unes modificacions del Pla d’equipaments comercials fa un mes i aquestes parcel·les no hi eren a la proposta... No sembla que estigui molt pensat i menys planificat.
M’arriba la noticia també que la Marfà serà un espai dirigit per cultura, el tècnic que havia de gestionar l’espai dels bucs d’assaig passarà a gestionar tot l’equipament. Bé, és una decisió respectable però curiosament contradiu el que l’alcalde, a pregunta meva, va respondre en un Ple: “la Marfà serà un centre cívic com volen els veïns”.
És una paradoxa que aquesta decisió, fer un centre cultural de ciutat deslligat del barri, era la que contra el meu parer defensava en l’anterior govern Joan Pluma, tan criticat per l’actual alcalde quan era a l’oposició i avui director general de Patrimoni de la Generalitat. De Patrimoni, recorden el xalet Tarrús? Jo em vaig disculpar de la mala gestió, ningú més, òbviament del responsable encara ho esperem. Bé, sembla que en el tema Marfà al final s’imposa el seu criteri, mai amb un nou govern ho hauria pensat...
El que ens passa a la ciutat em recorda la imatge d’un tren parat on els passatgers comencen a posar-se nerviosos, els maquinistes en lloc d’arreglar-lo, que no en saben, baixen del tren i amb unes andròmines sacsegen els vagons per a fer veure que el tren es mou, però de fet el tren no va enlloc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada