dijous, 4 de desembre del 2014

Rigau, Mas, les escoles bressol son estructures d’estat?


Quan es parla de sistemes d’èxit escolar es posen com exemple els països nòrdics, especialment Finlàndia. Si li preguntéssim a l’actual consellera d’ensenyament Irene Rigau no dubtin que estaria d’acord. Aleshores per que des del govern de la Generalitat es va en direcció contrària?


El que allà es un servei públic educatiu pràcticament únic i molt ben finançat, ací es doble xarxa on es subvenciona la privada, fins i tot la que discrimina per sexe. I si en aquets països es mima l’educació infantil (0-6), ací l’educació de 0 a 3 anys es deixa al mercat privat, amb les conseqüències de generar desigualtat, base de l’anomenat fracàs escolar posterior.

L’esforç de molts ajuntaments per a garantir l’accés a una educació escolar per als més menuts de qualitat està essent boicotejada per CiU mitjançant la consellera del ram, portem un any rere l’altre reduint les subvencions i escanyat a ajuntaments, pares i mares. Aquest no és el camí per tenir estructures educatives, que son estructures d’estat necessàries i competents.

Quan avui es parla de llista única, de plebiscitàries, quan es parla de país i d'estructures d’estat no em queda més remei que dir que vull exemples o, millor dit, no vull mals exemples, el que el govern actual de la Generalitat fa amb les escoles bressol és traslladar la política de Rajoy, neoliberal i agressiva, a Catalunya. O deixa de fer-la o no tindrà cap mena de credibilitat per demanar unitat.

1 comentari:

  1. No la trasllada, company! És la seva, de política. A veure si tots plegats ens enterem d'una punyetera vegada.

    ResponElimina