diumenge, 7 de setembre del 2014

La Biblioteca Central de Girona obrirà per Nadal. Ara si? Dubtes i reflexions.


He llegit amb estupefacció la noticia de que la nova biblioteca s’obrirà cap a Nadal un cop la generalitat ha rebut les claus oficialment, mercès, diuen, a que l’estat a licitat les obres el 15 d’agost pels treballs d’urbanització de l’entorn. Més d’un any amb la biblioteca tancada per a que tot just ara es faci el trasllat del fons documental, una programació fantàstica! 

Em preocupa i m’indigna la mansuetud del govern municipal davant unes excuses com a mínim agafades amb pinces. Recapitulem, es tanca la biblioteca de la Casa de Cultura el 30 d’agost de 2013. Les obres de l’edifici acaben el Febrer de 2014, un seguit de retrets de qui havia de fer què, alenteix les obres de l’entorn però ningú assumeix responsabilitats, l’alcalde de Girona resta amb entredit quan per sant Jordi no s’obre desmentint l’anunci que repetidament havia fet, fins i tot en el Ple. I ara arriba Mascarell, amb el seu protegit, l’inefable Pluma, i diu que res, que tot fantàstic que tindrem la millor biblioteca de Catalunya…a finals d’any!



Anem per pams, la directora diu que ara traslladaran 290.505 documents a 5000 per dia. Fent una senzilla divisió em surten poc més de 58 jornades de trasllat. Em venen al cap varies preguntes i gairabé puc deduir la resposta: per que no s’ha fet abans? Ai que oficialment no s’havia rebut l’obre! Bé, i per que no s’obre d’ací 58 dies? O es que amb l’excusa de les obres la data de Nadal no serà l’última? Em temo que en la mesura que s’obri abans, fins i tot millor poc abans, de les eleccions municipals de maig en tenen prou.

Deixeu que expressi una darrera preocupació, se'ns diu que la plantilla augmenta de 14 a 22 empleats (19 de plantilla i 3 externs) seran suficients per a un espai de 7.121 m2? Ho dubto. No he vist cap informe que ho acrediti i en converses he escoltat la possibilitat de no obrir totes les plantes o subcontractar personal a altres empreses, una forma encoberta de privatitzar la gestió.

M’alegro que tinguem nova biblioteca, recordo que es deu a la gestió del govern anterior, en seré usuari entusiasta, però em malfio dels actual gestors polítics, a alguns els conec i sense ànim partidista crec que tinc prous de motius per malfiar-me, el que ha passat aquests darrers mesos ho avala.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada