De
nou os fem arribar un resum de les comissions informatives, en el cas d’avui, de
la comissió informativa de ciutadania, ens heu fet arribar molts de vosaltres
que os anava millor que dividíssim el post per que si no es feia massa llarg de
llegir i així ho hem fet. Espero que sigui del vostre interès.
Els
temes 1 i 2 es porten a Ple.
1.
Modificació
del contracte de residus. Un contracte de 12 milions d’€ anuals (1 milió
d’€ al mes).
Els temes a canviar del contracte
són:
a. L’equiparació salarial dels
treballadors.
. La
cobren des de maig de 2012. Ho paga l’empresa però l’ajuntament no ho paga a
l’empresa.
. S’han mantingut els dos convenis
com era abans (per ordre de la Secretària).
.
Cada mes, quan han de pagar la Certificació a l’empresa, l’interventor fa un
advertiment a l’ajuntament per a que no pagui l’equiparació salarial de la
plantilla de Selectiva, perquè no està en el contracte. Aleshores l’empresa fa
un recurs perquè diu que ho vol cobrar. No queda clar en el contracte com es
paga.
.
L’ajuntament assumiria l’equiparació que surt a 220.000€ anuals.
Al
nostre parer en el plec de clàusules quedava clara la equiparació i aquesta
l´ha de pagar l’empresa des del primer dia.
.
Aquest tema té connexions amb el següent.
b. Acotar el benefici de l’empresa
Girona+neta a l’1% per a que veritablement sigui una empresa de servei públic i
no de mercat lliure.
. El
benefici de l’empresa ha variat molt al llarg dels anys. Amb MUSERSA ha
oscil·lat des del 1.9 al 5.92 (incloent les amortitzacions) amb un promig del
3% i un 8% per a administració.
. Ara
amb Girona+neta volen ajustar el benefici a l’1% (benefici sobre facturació
sense les amortitzacions) i l’administració al 7.25%.
.
Sembla que l’empresa, després de moltes negociacions, s’hi avindria!
. Tot el
que passi de l’1% de beneficis, es reinvertirà a l’empresa: neteges
extraordinàries, compra de material i maquinària, equiparació salarial dels
treballadors , campanyes de sensibilització, ...
c. Ampliació de l’aparcament i serveis.
Com que bombers no marxen de Mas Xirgu, van habilitar una parcel·la molt petita
de bombers per aparcament de vehicles de selectiva.
.
L’empresa va llogar un terreny proper en previsió que bombers marxessin. Aquest
espai és molt provisional: no està asfaltat, no té llum, no és digne, ... Els
han robat material, ...
.
L’empresa pagarà aquesta adequació. Però li representa un estalvi en relació al
terreny de bombers, el que li suposarà una amortització menor. Per tant es
modifica el contracte que suposa un cost menor a l’empresa.
d. Un altre fet és la quantitat de
contenidors soterrats.
. El
contracte parla de poder fer fins a 200 contenidors soterrats o fins a 1 milió
d’€, a fer progressivament al llarg del contracte.
.
Tenen previst fer : La Mercè, Sant Nicolau , Avinguda Sant Francesc i Sant
Daniel.
2. Modificació
de la L11 del bus.
. En la Taula de Mobilitat es parla
de mantenir la mateixa línia però amb dos tipus de busos: minibús i bus gran.
Cada quart d’hora s’alternarà un tipus de bus, i un tipus de trajecte, de
manera que el minibús passarà pel Barri Vell i el bus gran per Jaume I.
Nosaltres proposem el que ja vam proposar fa 1 any: connexió amb GPS a les
parades del Barri Vell per a que els veïns i veïnes coneguin el temps
d’arribada del bus. Després de que el govern trenqués les negociacions hem
perdut un any per arribar allà on érem. Bravo!
. En la Comissió Informativa
s’informa que no hi haurà GPS. Per tant el suposat consens de la Taula de
Mobilitat no és real. Tampoc se sap el temps d’implantació (s’han d’haver
comprat els dos busos grans).
3.
La
passera del Parc del Migdia: canvi del terra i pintura dels ferros. 25.000€.
4.
Es
compraran 217 arbres.
5. Es
signa un conveni amb el Consell Comarcal del Gironès per rebre assessorament de
gestió de residus i de neteja. Fins ara aquesta tasca la duia a terme un
enginyer municipal que s’ha jubilat, i a l’espera que es convoqui una nova
plaça.
6.
S’ha
fet la primera reunió de la Comisisó d’herbicides i plaguicides.
7.
S’arrencaran
22 arbres de la Devesa que estan malalts per fongs. Més endavant s’acabaran
d’arrencar 16 arbres més.
8.
Es
posarà en funcionament la tarja de bus 50/30 multipersonal. L’App
e-park ja està funcionant, per gestionar aparcaments a zones blaves i verdes. S’allarga
1h la càrrega i descàrrega del Barri Vell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada